ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1ου ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ
Μαθηματικές έννοιες
Οι μαθηματικές έννοιες που εξετάζονται κατά την πρώτη περίοδο είναι οι ακόλουθες:
-
Χρήση των όρων προσανατολισμού στο χώρο: «πάνω – κάτω», «αριστερά – δεξιά», «μέσα – έξω» κ.λπ.
-
Αναγνώριση της φόρμας και της ονοματολογίας των εξής επίπεδων σχημάτων: τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο, κύκλος.
-
Αναγνώριση της φόρμας και της ονοματολογίας των ακόλουθων στερεών σωμάτων: τριγωνική πυραμίδα, κύβος, στερεό ορθογώνιο, κύλινδρος, σφαίρα.
-
Προφορική αρίθμηση ευθέως και αντιστρόφως τουλάχιστον μέχρι το 20.
-
Απαρίθμηση ποσοτήτων έως είκοσι αντικειμένων.
-
Ανάγνωση και γραφή των αριθμών μέχρι το 20.
-
Προσθετική ανάλυση των αριθμών και εκτελέσεις προσθέσεων με αριθμούς μέχρι το 10.
-
Διαφοροποίηση και χρήση των όρων «ψηλό – χαμηλό», «μακρύ – κοντό», «πλατύ – στενό» και «χοντρό – λεπτό».
-
Χρήση των συμβόλων =, < και > για τη σύγκριση αριθμών μέχρι το 10.
Αναγνώριση των νομισμάτων του ΕΥΡΩ και των λεπτών μέχρι το 10.
Γνώση των τακτικών αριθμών μέχρι το 10.
Οι έννοιες αυτές βαθμολογούνται από Α μέχρι Ε, ανάλογα με την επίδοση του παιδιού, όπως περιγράφεται στη συνέχεια.
ΒΑΘΜΟΣ Α
-
Χρησιμοποιεί με ευκολία τους όρους προσανατολισμού στο χώρο: «πάνω –κάτω», «αριστερά – δεξιά», «μέσα – έξω» κ.λπ.
-
Αναγνωρίζει με ευκολία τη φόρμα και την ονοματολογία των εξής επίπεδων σχημάτων: τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο, κύκλος.
-
Αναγνωρίζει με ευκολία τη φόρμα και την ονοματολογία των ακόλουθων στερεών σωμάτων: τριγωνική πυραμίδα, κύβος, στερεό ορθογώνιο, κύλινδρος, σφαίρα.
-
Αριθμεί με ευκολία προφορικά ευθέως και αντιστρόφως τουλάχιστον μέχρι το 20.
-
Απαριθμεί με άνεση ποσότητες τουλάχιστον είκοσι αντικειμένων.
-
Διαβάζει και γράφει με άνεση αριθμούς τουλάχιστον μέχρι το 20.
-
Αναλύει με ευκολία προσθετικά και εκτελεί προσθέσεις με αριθμούς μέχρι το 10.
-
Διαφοροποιεί και χρησιμοποιεί με ευκολία τους όρους «ψηλό – χαμηλό», «μακρύ – κοντό», «πλατύ – στενό» και «χοντρό – λεπτό».
-
Χρησιμοποιεί με ευκολία τα σύμβολα =, < και > για να συγκρίνει αριθμούς μέχρι το 10.
-
Αναγνωρίζει με ευκολία τα νομίσματα του ΕΥΡΩ και των λεπτών μέχρι το 10.
-
Γνωρίζει καλά τους τακτικούς αριθμούς μέχρι το 10.
ΒΑΘΜΟΣ Β
-
Χρησιμοποιεί τους όρους προσανατολισμού στο χώρο: «πάνω – κάτω», «αριστερά – δεξιά», «μέσα – έξω» κ.λπ.
-
Αναγνωρίζει τη φόρμα και την ονοματολογία των εξής επίπεδων σχημάτων: τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο, κύκλος.
-
Αναγνωρίζει τη φόρμα και την ονοματολογία των ακόλουθων στερεών σωμάτων: τριγωνική πυραμίδα, κύβος, στερεό ορθογώνιο, κύλινδρος, σφαίρα.
-
Αριθμεί προφορικά ευθέως και αντιστρόφως μέχρι το 20.
-
Απαριθμεί ποσότητες έως είκοσι αντικειμένων.
-
Διαβάζει και γράφει αριθμούς μέχρι το 20.
-
Αναλύει προσθετικά και εκτελεί προσθέσεις με τους αριθμούς μέχρι το 10.
-
Διαφοροποιεί και χρησιμοποιεί τους όρους «ψηλό – χαμηλό», «μακρύ – κοντό», «πλατύ – στενό» και «χοντρό – λεπτό».
-
Χρησιμοποιεί τα σύμβολα =, < και > για να συγκρίνει αριθμούς μέχρι το 10.
-
Αναγνωρίζει τα νομίσματα του ΕΥΡΩ και των λεπτών μέχρι το 10.
-
Γνωρίζει τους τακτικούς αριθμούς μέχρι το 10.
ΒΑΘΜΟΣ Γ
-
Χρησιμοποιεί με λάθη τους όρους προσανατολισμού στο χώρο: «πάνω – κάτω», «αριστερά – δεξιά», «μέσα – έξω» κ.λπ.
-
Αναγνωρίζει με λάθη τη φόρμα και την ονοματολογία των εξής επίπεδων σχημάτων: τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο, κύκλος.
-
Αναγνωρίζει με λάθη τη φόρμα και την ονοματολογία των ακόλουθων στερεών σωμάτων: τριγωνική πυραμίδα, κύβος, στερεό ορθογώνιο, κύλινδρος, σφαίρα.
-
Αριθμεί προφορικά ευθέως και αντιστρόφως, αλλά κάνει λάθη στην αντίστροφη αρίθμηση μέχρι το 20.
-
Απαριθμεί με λάθη ποσότητες έως είκοσι αντικειμένων.
-
Διαβάζει και γράφει με λάθη αριθμούς μέχρι το 20.
-
Αναλύει με λάθη προσθετικά και εκτελεί προσθέσεις με αριθμούς μέχρι το 10.
-
Διαφοροποιεί με λάθη και χρησιμοποιεί τους όρους «υψηλό – χαμηλό», «μακρύ – κοντό», «πλατύ – στενό» και «χοντρό – λεπτό».
-
Χρησιμοποιεί με λάθη τα σύμβολα =, < και > για να συγκρίνει αριθμούς μέχρι το 10.
-
Αναγνωρίζει με λάθη τα νομίσματα του ΕΥΡΩ και των λεπτών μέχρι το 10.
-
Κάνει λάθη στη χρήση των τακτικών αριθμών μέχρι το 10.
ΒΑΘΜΟΣ Δ
- Χρειάζεται βοήθεια για να χρησιμοποιήσει τους όρους προσανατολισμού στο χώρο: «πάνω – κάτω», «αριστερά – δεξιά», «μέσα – έξω» κ.λπ.
- Χρειάζεται βοήθεια για να αναγνωρίζει τη φόρμα και την ονοματολογία των εξής επίπεδων σχημάτων: τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο, κύκλος.
- Χρειάζεται βοήθεια για να αναγνωρίζει τη φόρμα και την ονοματολογία των ακόλουθων στερεών σωμάτων: τριγωνική πυραμίδα, κύβος, στερεό ορθογώνιο, κύλίνδρος, σφαίρα.
- Χρειάζεται βοήθεια για την ευθεία αρίθμηση μέχρι το 20. Δυσκολεύεται κατά την αντίστροφη αρίθμηση.
- Χρειάζεται βοήθεια για να απαριθμήσει ποσότητες έως είκοσι αντικειμένων.
- Χρειάζεται βοήθεια για να διαβάσει και να γράψει αριθμούς μέχρι το 20.
- Χρειάζεται βοήθεια για να αναλύσει προσθετικά και να εκτελέσει προσθέσεις με τους αριθμούς μέχρι το 10.
- Χρειάζεται βοήθεια για να διαφοροποιήσει και να χρησιμοποιήσει τους όρους «ψηλό – χαμηλό», «μακρύ – κοντό», «πλατύ – στενό» και «χοντρό – λεπτό».
- Χρησιμοποιεί με βοήθεια τα σύμβολα =, < και > για να συγκρίνει αριθμούς μέχρι το 10.
- Αναγνωρίζει με βοήθεια νομίσματα του ΕΥΡΩ και των λεπτών μέχρι το 10.
- Χρειάζεται βοήθεια για να αναγνωρίζει τους τακτικούς αριθμούς μέχρι το 10.
ΒΑΘΜΟΣ Ε
- Δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του τεστ αξιολόγησης.
ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1ου ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ
Σχολείο: ……………………..
Τάξη: …………………………..
Τμήμα: …………………………
1η Περίοδος
Ονοματεπώνυμο Μαθητή / Μαθήτριας
…………………………………….
|
Με ευκολία
|
Με σχετική δυσκολία
|
Κάνει λάθη
|
Χρειάζεται
βοήθεια
|
Δεν μπορεί
|
ΒΑΘΜΟΣ
|
Α
|
Β
|
Γ
|
Δ
|
Ε
|
Χρησιμοποιεί τους όρους προσανατολισμού στο χώρο: «πάνω – κάτω», «αριστερά – δεξιά», «μέσα – έξω» κ.λπ.
|
|
|
|
|
|
Αναγνωρίζει τη φόρμα και την ονοματολογία των εξής επίπεδων σχημάτων: τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο, κύκλος.
|
|
|
|
|
|
Αναγνωρίζει τη φόρμα και την ονοματολογία των ακόλουθων στερεών σωμάτων: τριγωνική πυραμίδα, κύβος, στερεό ορθογώνιο, κύλινδρος, σφαίρα.
|
|
|
|
|
|
Αριθμεί προφορικά ευθέως και αντιστρόφως μέχρι το 20.
|
|
|
|
|
|
Απαριθμεί ποσότητες έως είκοσι αντικειμένων.
|
|
|
|
|
|
Διαβάζει και γράφει αριθμούς μέχρι το 20.
|
|
|
|
|
|
Αναλύει προσθετικά και εκτελεί προσθέσεις με τους αριθμούς μέχρι το 10.
|
|
|
|
|
|
Διαφοροποιεί και χρησιμοποιεί τους όρους «ψηλό – χαμηλό», «μακρύ – κοντό», «πλατύ – στενό» και «χοντρό – λεπτό».
|
|
|
|
|
|
Χρησιμοποιεί τα σύμβολα =, < και > για να συγκρίνει αριθμούς μέχρι το 10.
|
|
|
|
|
|
Αναγνωρίζει τα νομίσματα του ΕΥΡΩ και των λεπτών μέχρι το 10.
|
|
|
|
|
|
Γνωρίζει τους τακτικούς αριθμούς μέχρι το 10.
|
|
|
|
|
|